El professorat-tutor/a: construcció de la seva identitat.
El tutor ha d’actuar com un líder creatiu del grup, coach, i mediador per tal d’orientar als seus alumnes, fent de guia i acompanyant, estan disposat, sent professional i actuant amb coherència i rigor.
Ha de ser un punt de referència de l’alumne i de les famílies, i pont d’unió entre les institucions escolar i familiar, acompanyant i informant i donant models positius. Ha de cohesionar el grup classe, i ha de vetllar per la convivència, creant un clima relacional positiu, que generi confiança i comunicació i convidi al debat i intercanvi, reflexió i afecte però establint normes i límits, guanyant‐se als alumnes.
Ha d’observar, detectar problemes i inquietuds, ha de conèixer el procés d’aprenentatge i l’evolució personal dels alumnes, conduint-los, acceptant fracassos, amb acompanyament vocacional, ajuntant‐los a créixer, amb l’atenció individual, i el seguiment grupal i ha de responsabilitzar‐se de l’avaluació de grup. Ha de transmetre coherència en les activitats, seguint una programació i objectius, comptant amb materials que té del suport institucional i del PAT, i ha de relacionar-se amb els agents externs, EAP,CRP…pla d’entorn, integrant-los amb el centre.
Per a ser o fer de tutor cal:
‐ Autoconeixement personal i professional
‐ Gestió emocional
‐ Estil emocional.
El tutor/a com agent de canvi.

Ha de saber adaptar‐se a la realitat social, a les necessitats de cada moment, amb iniciativa, flexibilitat, i capacitat de reciclatge,(concepte educatiu, aprendre a aprendre).
S’ha d’apostar per l’educació emocional i la diversitat, ja que tothom és diferent, s’ha d’acceptar a l’alumnat tal com és, tot partint del seu potencial i així ajudar a augmentar i mantenir l’autoestima.
Hem rebut les eines del segle XX, tenim eines del segle XXI, hem de provar, ens hem d’equivocar.
No hay comentarios:
Publicar un comentario